vrijdag 20 november 2009

Favourite things!






































Ik ben erg blij met de Award die ik deze week kreeg van Ingrid van Home & Lifestyle. Dank je wel Ingrid voor de lieve woorden! Ik geniet ook iedere keer weer van jouw blog, die een bron van inspiratie is voor mij! Ik vind het heerlijk om binnen te kijken in je huis en van de leuke plekjes te genieten waar je komt.

Je vroeg mij zeven dingen te noemen die jullie nog niet van mij weten. Graag wil ik dit een klein beetje aanpassen en zeven dingen laten zien waar ik erg van hou. Op één natuurlijk mijn familie, maar die gaat niet graag op de foto voor mijn blog. Vandaar mijn volgende keuze:

I am very happy with the award I received  from Ingrid this week.. Her blog is called Home & Lifestyle. Dear Ingrid, thank you for your kind words! I enjoy looking at/reading your blog as well. It is a source of inspiration to me. I love to see pictures of your house, the decorations you make and the beautiful places you go to.

You asked me to mention seven things you don't know about me. I hope you don't mind, but I changed it a bit. I want to show you things I love and enjoy. Number one is my family, but they don't want to be on a picture on my blog. That's why I chose the following things:

1. Modefoto's uit de twintiger en dertiger jaren van de vorige eeuw. Vanwege het nostalgische gevoel dat de foto's uitstralen, de eenvoud van zwart en wit, de stijl, maar ook de prachtige kleding en kapsels. Het lijkt mij geweldig om een keer zo te worden gefotografeerd. De bovenste twee foto's zijn gemaakt door Jaques Henri Lartigue, een van mijn favoriete fotografen uit die tijd.

Fashion pictures from the 1920s and 30s. Because of the nostalgic feeling, the simplicity of black and white, the style, but also because of the beautiful clothes and hairstyles. I would love to be photographed like this. The top two photo's were made by Jaques Henri Lartigue. He is one of my favourite photographers of that period.






































2. Vanaf mijn kindertijd ben ik gek op alles wat met Engeland te maken heeft; literatuur, Londen, tuinen, cricket, tennis etc. Om het jaar brengen wij er onze vakantie door. Volgend jaar gaan we richting Bath. Ik kan mij er nu al op verheugen :)

Ever since I was a child I am fond of everything English; literature, London, gardens, cricket, tennis etc. Every other year we spend our holiday across The Channel. Next year we will visit Bath. I already look forward to it very much :)




3. Lezen, en dan vooral Engelstalig. Ik lees eigenlijk alles; kranten, tijdschriften (Country Living, Country Homes & Interiors, Ariadne at Home, Buitenleven, Jeanne d'Arc living etc.), literatuur (Jane Austen, Dickens, E.M. Forster etc.), maar ook chick lit (Katie Fforde, Wendy Holden, Jill Mansell, Marian Keyes), detectives en boeken over kunst, fotografie en interieurs. Ik ben een echte 'readaholíc'.

Reading, mostly in English. I read everything; newspapers, magazines (Country Living, Country Homes & Antiques, Ariadne at Home, Buitenleven, VT Wonen etc.), literature (Jane Austen, Dickens, E. M. Forster, Evelyn Waugh etc.), crime stories, but also chick lit and books about art, photography and interiors. I am a true 'readaholic'.

4. Ik hou van kleding. Vooral in zwart en pasteltinten. Hoe eenvoudiger hoe mooier. Ook bloemetjes & vintage draag ik graag. Ik koop veel tweedehands en ben gek op de uitverkoop!

I love clothes. Especially in black and pastel colours. My motto is 'keep it simple'. I also like floral skirts, dresses etc. and vintage. I buy a lot second hand and love bargains!
5. Zoetigheid. Vooral drop & chocolade. Dat vind ik moeilijk om te weerstaan.

Sweets. Especially liquorice and chocolate. For me that's hard to resist.

6. Ik zing heel graag (sopraan). Niet alleen onder de douche en in de auto, maar ook iedere dinsdagavond in een meidenkoor. Het is een heerlijke manier om te ontspannen en alles van je af te laten vallen. Ik hou ook van regen ;)!

I love to sing (soprano). Not only under the shower and in the garden, but also on tuesday evenings in a ladies choir. It's a great way to relax and forget all your worries. I love rain ;)!

7. Geschiedenis. Mijn interesse gaat vooral uit naar de geschiedenis van Engeland, maar ook de Vaderlandse geschiedenis (vooral voormalig Nederlands - Indie & de gouden eeuw) interesseert mij enorm. Het meest geinteresseerd ben ik echter in de Eerste Wereldoorlog en dan met name het Westelijk Front.

History. I have a keen interest in English history, but also in the history of my own country Holland (Dutch Indies, Golden century). However, what interests me most is reading about the Great War, particularly the Western Front.


Een van de voorwaarden van de Award is om deze door te geven aan zeven andere bloggers. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo van de ketting brieven/awards ben. Ook vind ik het heel moeilijk om een keuze te maken en de award maar aan zeven bloggers te geven. Ik kom op al jullie blogs graag; die van Riet, Jannet, Anna, Thea, de twee Ingrids, Caroline, Zuzu, Yvonne, Jade, Bine, Ineke, Traude, Yolanda, Bonjade, Bellavien, Tanja, Margarita, Irma, Fifi, Jeannette, Antonia, Lia, Carina, Solange, Rosa, Anne en Jaqueline (nu maar hopen dat ik niemand vergeten ben). Als dit wel het geval is, mijn excuses! Ik geef de award niet door, maar wil jullie allemaal bedanken voor de prachtige foto's die jullie laten zien, de belevenissen die jullie delen en de lieve berichten die jullie achterlaten. Ik geniet ervan. Ontzettend bedankt!

One of the conditions of an award is to give it to seven other blogs. Although I feel honoured, I must say that I am not that much of an 'Award' person. I also don't know who (not) to give the award to. I love to visit all your blogs; Riet, Jannet, Anna, Thea, the two Ingrids, Caroline, Zuzu, Yvonne, Jade, Bine, Ineke, Traude, Yolanda, Bonjade, Bellavien, Tanja, Margarita, Irma, Fifi, Rosa, Jeannette, Antonia, Lia, Carina, Solange, Anne & Jaqueline. I hope I haven't forgotten anyone. If so, please forgive me....  I finally decided to 'stop' the award, but I want to thank you all for your beautiful pictures, the experiences/feelings you share with us and the sweet comments you leave on my blog. Thank you all. I enjoy it very much.

Enjoy your weekend! Lieve groet, Madelief

Photo 1 & 2 Jaques Henri Lartigue, photo 3 flickr, photo 5 Style me pretty/Jose Villa, photo 4, 9, 10 google, photo 6, 7 & 8 Rebecca Thuss

17 opmerkingen:

  1. Hoi Madelief,

    Je hebt helemaal gelijk dat je ze niet doorgeeft, ik vond het al een klus...niet om te kiezen, maar er waren er meer die ik er een had willen geven! En inmiddels hebben er veel gelukkig al een award gekregen!

    Ik vond het erg boeiend te lezen waar jij je graag mee bezig houdt en je bijgevoegde foto's zijn zeer toepasselijk! De liefde voor regen deel ik overigens absoluut niet met je ha ha!

    Fijn weekend!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoj, dearest Madelief - wonderful! I liked your 7 points very much, you are a woman with lots of interests / an interesting woman - and that little movie is so heartwarming that I had to laugh and also (because I found it touching) a little bit to cry ...
    I send many üschelbüschel to you, Traude

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Madelief.Wat goed van je om de regels een beetje om te buigen. En het filmje laat me het hele weekend glimlachen. Zo geweldig. En dank je wel voor je lieve woorden.
    Fijn weekend.
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet altijd van je verhalen en foto's.
    Wat leuk om dan nu dat beetje extra over jou te lezen.

    Fijn weekend, Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. doorgeven is geen doen hoor, lekker voor jezelf bewaren maar wel leuk dat ik mijn naam in je lijstje zie staan:-)

    ...wat maak jij mij blij met de prachtige pastelfoto`s, vooral die van die jurken....zo mooi! dat is onze stijl kleding ook wel hè?

    fijn weekend!
    liefs,
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dear Madelief,

    congratulations to your award and many thanks for your wonderful pictures.
    I love england as well and stayed as a schoolgirl three weeks in london, but my english is not so good as yours. I have forgotten so many english words over the years.

    I wish you a wonderful weekend,

    rosenresli

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Madelief,
    leuk om je op deze manier beter te leren kennen. En toch wel een beetje trots dat ook mijn naam in je lijstje staat. Heel hartelijk gefeliciteerd met je award, hij is dik verdiend.
    Fijn weekend gewenst, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Madelief, Ik heb de award ook niet doorgegeven. Is eigenlijk niet te doen. Maar je lijstje is heel boeiend om te lezen hoor. Enne leuk dat ik mijn naam zie staan in je lijstje.
    O, en die do re mi, is zo leuk. Jan zei net "wat zit jij te lachen" dat zegt genoeg hé. Ik zou idd zo mee willen doen.

    Fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke foto's Madelief en leuk om je lijstje te lezen. Ken je trouwens de boeken van Robin Paige? Dat is een Amerikaans echtpaar die Victorian-Edwardian mysteries schrijven, de boeken zijn alleen in het engels verkrijgbaar.
    groetjes en een fijn weekend, liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leuk ik leer je steeds beter kennen, althans voor mijn gevoel dan.....
    En dat snoep zeg....maak me gek, heerlijk.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo, congratulation to your award!
    I love this old photos! And London - we want to travel next year to London, once again.
    Many greetings, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. We love many of the same things. Black & white photography, everything English (my daughter & I visited Bath and I know you will love it!), feminine pastel-colored clothes, sweets & roses! I am happy that you received this award, because now you have shared a little more about yourself! :)

    Have a wonderful weekend!
    Zuzu

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuk dat je even bij me langs kwam en even een berichtje hebt geplaatst!

    goed weekend jij ook,
    lavender

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Well done on your award and it is so well deserved.
    How lovely that you love England so much. You will love Bath. It is a very beautiful city.My cousin lives near Bath in a place called Bradford-on-Avon. Try to go there.It is also very pretty.
    I so enjoyed reading about the things that you love. A real things.The wonderful mixture of beautiful pastel shades and the black and white photographs.
    You have a beautiful blog Madelief, and I love visiting.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dear Madelief,

    congrats to your award ! And thank you for your comment to my last post. It is quite impossible to translate, but I´m sure that you have similar experiances with Drive Trough Counters in your country. I love also english gardens and buildings. They ase so sophisticated and dignified. I wish I would have more time to read and travel, then I would love to here you singing with your choir. Whishing you a wonderful sunday ! Best, Eve

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha Madelief. Wat zeg je me nou, je rozen gaan na twee dagen hangen? Dan doe je iets niet goed of de rozen zijn niet vers als je ze koopt. Ik doe het zo, rozen moeten altijd in een glazen vaas die even schoongemaakt is met water en een beetje bleekwater erin. Ik doe altijd bloemenvoedsel in het water, mijn vriendin een heel klein scheutje bleekwater maar dat vind ik minder. Ik knip de rozen schuin af met een grote schaar, haal het onderste blad eraf en dan staan ze zeker een week maar meestal langer als het niet te warm is in huis, Rozen niet in het begin van de week kopen want dan zijn ze meestal nog van de vorige week. Ja, mijn ouders hadden een bloemenzaak vroeger.
    Groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. You've been invited! Come celebrate your home with us at the house in the roses... Show Off Your Cottage Monday is up! ;)

    Hugss
    cielo

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for your lovely words.